Fotós Vándor

Krisztina Kiss Photography

Krisztina Kiss Photography

San Francisco II.

Downtown, Golden Gate, Sausalito

2015. augusztus 03. - Krisztina Kiss Photography

Downtown

A belváros nem túl nagy kiterjedésű, és nagyon jó tömegközlekedési hálózata van, így fél órán belül minden elérhető. A reggeli csúcsforgalmat leszámítva autóval is vidáman lehet közlekedni, sőt a taxi szolgáltatás is könnyen igénybe vehető, nem túl drága. A hórihorgas felhőkarcolók, modern épületek a központban, az irodai negyedben koncentrálódnak. Jelentéktelen kis porszemnek éreztem magam, amikor ezek között az épületek között sétálgattam, és időnként felnéztem rájuk.

100_1154.jpg

100_1167.jpg

Itt felhalmozódtak a bevásárlóközpontok, üzletházak amerikai márkák sokaságával, amelyeket jó ár-érték arányon be lehetett szerezni, még a magyarországi fizetéshez viszonyítva is. Imádtam a ruhákat nézegetni, a kozmetikai üzletek polcait böngészni, az elektronikai dolgokat felfedezni, a patikák kínálatát megvizsgálni, s egy-egy zenei CD, DVD boltban hosszú percekig leragadtam különlegességek után kutatva. Lett is néhány szerzeményem, s még egy bőröndöt is kellett vásárolnom, hogy haza is tudjak hozni mindent. Na jó, ezek között volt egy-két baráti megbízás is, amit örömmel teljesítettem.

100_2641.jpg

Éttermek, kávézók, jazz klubok

Volt alkalmam jócskán belekóstolni az itt élő, különböző nemzetiségek konyhájába. Amerikai konyháról a burgereken és steakeken kívül nem nagyon beszélhetünk, bár ettem a mi húslevesünkhöz ízében és illatában is nagyon hasonló zamatos levest. Hálaadáskor a pulykákat ezerféleképpen készítik. Kóstoltam illetve láttam sós, édes, ropogós, kevésbé átsült, s mindenfélével töltött pulykakölteményeket. A város gasztronómiáját mégis a kínai, thaj, vietnámi, japán, indiai, mexikói étkezdék határozzák meg. S ezek az ételek ott valóban jó minőségű alapanyagokból, autentikus fűszerezéssel készülnek. Majd' minden utcasarkon lehet szusit enni, meg is kedveltem a japán konyha egészséges finomságait.

A kávézók között is találni olyan helyeket, ahol a dél-amerikai kávét olasz technológiával párosítják, s az így kapott végeredmény az ínyencek igényeit is kielégítheti, ám a legtöbb helyen a tipikus hosszú lére eresztett koffeines fekete löttyöt adják.

Esténként általában társasággal jártam szórakozni, és a helyeket úgy választottuk ki, hogy figyelembe vettük mindenki igényét. Így fordulhatott elő, hogy néhány, a mai korszellemnek megfelelő cool helyre is betévedtem. Hosszasan sorba kellett állni, mielőtt bejuthattunk egy sötét verembe, ahol zenének nem nevezhető elektronikus ricsaj és többnyire öntudatlan tömeg tombolt. Őszintén szólva ez nem az én világom, viszonylag gyorsan távoztam a helyszínről. Na de annál inkább otthon éreztem magam azokban a klubokban, ahol zseniális zenészek visszafogott, letisztult jazzt és bluest játszottak, s közben még egy-két pohár bor is lecsúszott. Libabőrös lett a hátam, amikor az afroamerikai zenészeket hallgattam. Akad olyan hely is, ahol a kulturális élmény gasztronómiai élvezetekkel párosul, s remek vacsorákat lehet elfogyasztani. A  Yoshi's Jazz Klubban például kiváló japán étterem üzemel. Itt többször is megfordultam.

Golden Gate híd

Az Amerikai Egyesült Államok második leghosszabb függőhídján való átkelés leginkább biciklivel ideális, mert úgy könnyűszerrel felfedezhető a túlparti kis városka, Sausalito is. A kettőezer méteres híd akkor tűnik igazán hosszúnak, amikor negyed órányi tekerés után még csak a felénél járunk. Persze nem is érdemes sietni, leginkább élvezni kell a nem mindennapi túrát.

100_1236.jpg

Sausalito leginkább Szentendréhez hasonlítható nyugodt, csendes, kedves település. Igazán hangulatos éttermek, kávézók és kicsi üzletek hívogatják a fáradt vándort, aki, ha még egy pohárka frissítő sört is elfogyaszt a nagy melegben, egészen különös fényben láthatja az öböl területét. Viszonylag gyakran indulnak hajók a nagyváros felé, ajánlott elcsípni egyet, s az öblöt átszelve a híd sziluettjét naplementében megcsodálni.

100_1285.jpg

 100_1350_1.jpg

100_1264_2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fotosvandor.blog.hu/api/trackback/id/tr507662754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása